Elk marketingbureau zal je vertellen over het belang van een huisstijl en daarmee een juiste branding. Deze termen zijn als het goed is niet nieuw voor jou, maar hoe je dit uitvoert is misschien nog wel onduidelijk. Het leuke aan branding is dat je dit in werkelijk elk aspect van je bedrijf kunt doorvoeren, dus ook voor promotie. We vertellen je hoe, door verschillende onderdelen te benoemen. Raak geïnspireerd!
-
Social media
We beginnen online: via social media promoot jij je bedrijf namelijk op unieke wijze. Je kunt hier berichten plaatsen over de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf, maar je kunt met advertenties ook een doelgroep bereiken die nog onbekend is met jouw bedrijf. Hier is branding heel belangrijk: een verse indruk betekent dat je nog veel terrein te winnen hebt. Door jouw kleuren, logo en slogan naar voren te laten komen, zorg je ervoor dat deze direct blijven hangen. Wanneer iemand één van deze drie onderdelen ziet of hoort, wordt er gelijk aan jou gedacht. Succesvolle promotie dus!
-
Directe communicatie
Je branding is niet alleen erg belangrijk om jezelf onder de aandacht te brengen bij een nieuwe doelgroep: ook bij bestaande klanten is dit belangrijk. Promotie betekent namelijk meer dan het vinden van nieuwe klanten: je bestaande klanten tevreden houden is minstens zo belangrijk. Dit doe je natuurlijk door directe communicatie. Denk bijvoorbeeld aan e-mail: door je klanten mails te sturen over speciale acties voor je favoriete klanten, zorg je ervoor dat ze trouw aan je blijven. In deze mail laat jij je typische tone-of-voice klinken, maar gebruik je ook je kleuren en je logo.
-
Geschenken
Sta jij binnenkort op een beurs waar je met veel nieuwe en bestaande klanten te maken krijgt? Dit is de plek om branding in de vorm van promotie op een unieke manier toe te passen, namelijk door geschenken uit te delen. Zo laat je bijvoorbeeld papieren tassen bedrukken. Je kiest voor jouw logo en je slogan en deelt deze tassen uit aan iedereen die een praatje maken komt. Zij zullen je tas vol liefde gebruiken en daarmee jouw branding bij nog meer mensen onder de aandacht brengen. Erg simpel, maar erg effectief!
Begin met branden!
Heb jij nog geen marketingplan met daarin een gerichte branding? We raden je aan dit zo snel mogelijk op te bouwen, zodat jij ook gebruik kan maken van deze drie promotiemanieren!
Reacties door admin